0
Adet
0
Adet
0
TL
︻Stratejik Pazarlama Yönetimi︻
︻Stratejik Pazarlama Yönetimi︻
%20indirim
Liste Fiyatı :
29,00 TL ( KDV Dahil )
Orion Fiyatı :
23,20 TL ( KDV Dahil )
Kazancınız :
5,80 TL
Sosyal Medya Paylaşımları :
Kitap Bilgisi
ISBN : 9786059524001 | Basım Yılı : Ocak 2017 | Baskı No : 1 | Sayfa Sayısı : 444 | Ebat : 16 x 24 cm


︻Stratejik Pazarlama Yönetimi︻ | Muhittin Karabulut

Ülkemizde, pazarlamanın, 1980’lere kadar arz eksiği içindeki bir ekonomide, bu alanın öncü bilim insanı Prof.Dr. Mehmet Oluç’un, İngilizce “marketing” kelimesine karşılık olarak, “Pazarlama” kelimesini kullanarak yaptığı tercüme ve verdiği derslerle 1950’lerde başladığı söylenebilir. Pazarlama, rahmetli hocamızın eğitim çabaları, başta Prof. Dr. Aykut F. Şireli olmak üzere, yetiştirdiği akademisyenler ve öğrencileriyle İzmir’de Prof.Dr. Ömer Aşıcı, Eskişehir’de Prof. Dr. İlhan Cemalcılar ile diğer pazarlama akademisyenleriyle kurduğu uyumlu ilişkiler ve diğer bazı akademik kurumlara verdiği destekle bir noktaya kadar getirilmişti. 1980’lerle beraber arz eksiğinin nispeten giderilmesi, pazarlamayı, en azından, daha anlaşılır bir düzeleme taşımıştır. Bununla beraber, anlayış olarak, pazarlama kavramını satıştan, küresel pazarlamayı ihracattan ayırmanın, hala, yeterince, mümkün olamadığı söylenebilir.

P. Drucker, yönetimin, iki önemli görevinin olduğunu söyler: Rekabetçi yenilik yapmak ve bu yenilikleri pazarlamak. Küresel ölçekte rekabetçi yenilikleri, ne yazık ki yapamıyoruz. Böyle olunca da pazarlanacak rekabetçi yenilik bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Temel araştırmalara dayalı yenilikler ve icat, istisnai, yeni nesil teknolojik ve teknolojik olmayan rekabetçi yenilikler ise, farklılaştırılmış, daha olağan ve ikinci nesil yeniliklerdir. Yenilik türevlerini “pazarlamak” daha ciddi bir sorundur. Pazarladığımız ürünlerin, küresel pazarda, km olarak, azaldığı da bir gerçektir.

Rekabetçi yenilikler yapmanın amacı, rekabetçi üstünlük sağlamak ve hedef paydaşların beklentilerine cevap verebilmektir. Hedef paydaşlar işletme içi ortaklar/hisse sahipleri, insan kaynakları vb. ile işletme dışı hedef tüketici/müşterilerle tedarik ve dağıtım kanalları, hükümet ve yerel idareler, STK’lar, çevre vb. paydaşlardan oluşmaktadır.

Geleneksel işletmecilik ortaklar memnuniyetine/kâra dönükken, günümüz işletmeciliğinin, ortakların da içinde yer aldığı hedef paydaşların rekabetçi tatminkâr yarar beklentilerine cevap vermeye dönük olduğu söylenebilir. Bu çalışmamızda, STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ paydaşlar odaklı bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Bu yaklaşım, ortaklar memnuniyetinin, paydaşlar memnuniyetinin bir fonksiyonu olduğu düşüncesine dayanmaktadır. Paydaşlar memnuniyetinin ise, insan kaynakları memnuniyetine bağlı olduğu söylenebilir.

Stratejik Pazarlama Yönetimi, geleneksel pazarlamadan farklı olarak, şu özellikler ekseninde ele alınmıştır:

1. Entegre stratejik birimlerin ürün portföyü pazarlaması
2. Hedef pazarın stratejik bir biçimde seçimi ve buna uygun rekabetçi pazarlama bileşenleri stratejilerinin
    geliştirilmesi
3. Rekabetçi değer zincirinin, hedef paydaşlar değeri eksenli olarak oluşturulması
4. Uzun dönemli ve dinamik bir stratejik planlama
5. Entegre bir güçle C-PEST etkileşimli rekabet ortamında, en iyi pazarlama bileşenleri stratejileri rekabetini
    gerçekleştirme
6. Paydaşlar değeri odaklı performans değerlemesi

Yararlı olması dileğiyle…

ŞADİMAN KONDAK

HALK BANKASI MEŞRUTİYET ŞUBESİ / ANKARA

IBAN:TR 02 0001 2009 3870 0009 000997

HESAP NO:09000997

ŞUBE KODU:0387

Muhittin Karabulut Tarafından Yazılan Diğer Kitaplar
Aynı Kategorideki Diğer Kitaplar
Orion Kitabevi Tarafından Basılmış Diğer Kitaplar
İade Koşulları | Teslimat Kargo | Kredi Kartı Güvenliği | Gizlilik Prensipleri | Banka Hesapları | Kullanım Hakları ve İzinleri | İletişim

2007 Yılında Kurulan Kitabevimizin yayınlarının birçoğu uluslararası üniversitelerin kütüphanelerinde ve Türkiye'deki kütüphanelerde bulunmaktadır.Kitabevimiz ulusal ve uluslararası dağıtım ağına sahiptir.

  | Selanik Cad. No : 72/22 Kızılay Ankara. Tel : 0 312 417 78 35 - 0 536 546 18 14


Orion Kitabevi ® 2012 . Tüm Hakları Saklıdır.