Müşteri İlişkileri Yönetiminde Faaliyet Tabanlı  Maliyetleme Sisteminin Kullanılması

Orion Akademi - Ders Kitapları

Liste Fiyatı :
100.00 
TL
Orion Kitabevi Fiyatı :
85.00
TL

Hemen Al

Adet
+
-

Sepete At

Bu İçerik Dijital Üründür Fiziki Teslimat Yapılmayacaktır. Siparişinizde Kullandığınız E-Posta Adresine PDF Biçiminde Gönderilecektir.
Tedarik Süresi 1 İş Günüdür.
ISBN
: 978-625-8307-02-3
Basım Tar.
: 2022
Baskı No
: 1
Basım Yeri
: Ankara Türkiye
Syf Sayısı
: 346
Kağıt Tipi
: Holmen
Ağırlık
:
Cilt
: Ciltsiz
Ebat
: 14,5x21,5 cm
Kitap No
: 793633

%15
İndirim

Günümüzdeki yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmeler ürün odaklı yaklaşımdan müşteri odaklı yaklaşıma doğru yönelmektedirler. Bu yaklaşım, müşteri memnuniyetini sağlamayı, müşteri ile uzun vadeli ilişki kurmayı ve bu ilişkiyi karlı bir şekilde yönetmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda müşteri ilişkileri yönetimi işletmeler için çok önemli bir konu haline gelmiştir. İşletmeler müşteri ilişkileri yönetimi kapsamında müşterileri ile ilgili verecekleri kararlarda, hangi müşterilerinin daha karlı ve daha fazla hizmete değer olduğu, hangi müşterilerinin işletmeye katkı sağlamadığı gibi, müşterilere ait detaylı bilgilere ihtiyaç duymaktadır. Bu bilgilerden en önemlisi olan müşterilerin işletmeye sağladığı karın hesaplanabilmesi için müşterilerin maliyetlerinin doğru hesaplanması gerekmektedir. Bu kapsamda geleneksel maliyetleme sistemlerine nazaran müşterilerin daha doğru maliyetlendirilmesine olanak sağlayan faaliyet tabanlı maliyetleme sistemi yöneticilerin müşterilerle ilgili ihtiyaç duyduğu bilgileri daha doğru ve detaylı şekilde raporlayabilmektedir. Bu çalışmada işletmeler için; hem pazar ortamındaki yaşanan değişim sonrası müşteri ilişkilerini sağlıklı bir şekilde yönetebilecek hem de değişen üretim ortamındaki maliyetleri doğru analiz edebilecek bir model oluşturulması hedeflenmektedir. Bu kapsamda stratejik maliyet yönetimi yaklaşımlarından biri olan faaliyet tabanlı maliyetleme sistemi kullanılarak yapılan müşteri maliyeti analizi, müşteri karlılık analizi, müşteri segment karlılığı analizi ve müşteri değeri analizi gibi analizlerin işletme yöneticilerinin müşterileri ile ilgili daha doğru kararlar almalarını sağlayabileceği düşünülmektedir. Çalışma kapsamında grup prizleri, aydınlatma armatürleri, sigorta kutuları ve elektrik aksesuarları üreten bir işletmede, müşteri ilişkileri yönetimine yönelik olarak faaliyet tabanlı maliyetleme sisteminin kullanıldığı örnek bir uygulama yapılmıştır


 
İçindekiler ile ilgili dosyayı indirebilirsiniz
İçindekiler Dosyası
 
 
 
Tarafından Yazılan Diğer Eserler
Aynı Kategoride Öne Çıkanlar
Orion Akademi - Ders Kitapları Tarafından Basılan Diğer Eserler
Bu Kategoride En Çok Tercih Edilenler
Çaktırmadan İkna
13,89 TL
13,20 TL
%

5

Girişimcilik
29,50 TL
28,03 TL
%

5